För scouter

Medlemsavgift

I medlemsavgiften ingår det mesta av den verksamhet vi genomför. När vi har läger och hajker tillkommer oftast en extra avgift.

Just nu är medlemsavgiften i vår kår 220 kronor per termin. För andra barnet är avgiften 160 kronor och för ledare är avgiften 10 kronor. inklusive försäkring och medlemstidning.  Övriga medlemmar 130 kr

Den som betalar sin medlemsavgift blir också medlem i distrikt och Scouterna samt i en av världsscoutorganisationerna, WOSM för pojkar och WAGGGS för flickor.

Elektronisk fakturering
Vi fortsätter vårt arbete med att gå mot elektronisk fakturering.
För vuxna medlemmar skickar vi medlemsavin med i första hand e-faktura, i andrahand Kivra, i tredje hand e-post och i fjärde hand vanligt brev.
För barn och ungdomar under 18 år så skickas medlemsavin med e-faktura, Kivra eller vanligt brev. Under året så är målet att börja med e-post även för dem och då via e-post till vårdnadshavaren (vi återkommer innan vi börjar med att göra det).

Scoutdräkten

Vi scouter känns lätt igen när vi bär den blå scoutskjortan eller andra blå scoutkläder. På scoutskjortan fäster vi märken för att berätta vad vi gjort, tillhörighet och vilka intressen vi har.

Grundplaggen i scoutdräkten är en scoutskjorta -t-shirt, -piké med märken och scouthalsduk med sölja. När alla har samma kläder ser man inte vem som är fattig eller rik och det skapar gemenskap. Det finns många andra grupper som också skaffar sig gemensam tröja eller dräkt för att markera sin grupptillhörighet och för att stärka sammanhållningen, till exempel fotbollslag.

Köp scoutdräkten

Du kan köpa scoutdräkten, scoutmärken, andra snygga scoutkläder och massor av coola scoutprylar i Scouternas egen shop.

Där kan du också läsa mer om vad som gäller för märkesplacering.

Kolla alltid med kåren eller avdelningen innan du handlar, eftersom det  gör gemensamma beställningar.

Märkseplacering

Försäkringar

Kåren och alla våra medlemmar är försäkrade genom Provins Insurance.

Läs mer om våra försäkringar på  /scouterna.

Medlems tidningar