scoutlilja

Scouternas ledarutbildningar

Utveckla dig själv genom Scouternas Folkhögskola

Allt vi gör tillsammans med scouterna är program. Att laga sin egen mat på lägret likväl som att vara med på scoutkårens årsmöte bidrar till scoutens utveckling och är en del av programmet.

Det som är speciellt med scoutprogrammet är att det inte bara består av vad vi gör (våra aktiviteter), utan också varför vi gör det (våra mål och syften) och hur vi gör det (scoutmetoden, vår pedagogik). Genom att tänka igenom varför och hur vi genomför en aktivitet i Scouterna ser vi till att scouterna utmanas på sin nivå och efter sina förutsättningar.

KURSEN LEDA SCOUTING ÄR GRUNDEN FÖR ALLA UTBILDNINGAR, LÄS MER HÄR

Dessa utbildningar erbjuds via Scouternas Folkhögskola för alla våra ledare som vill utvecklas i sin roll, som söker ny kunskap eller som önskar inspiration: