Vår hemsida

21 september, 2018 av Pär Olof Olsson

Kyrkhults Scoutkår lanserade  en  nya webbplats 2018,  med information! för att få fler barn och ungdomar att bli redo – redo att uppleva äventyr i naturen och ha kul tillsammans medan vi utforskar världen .

Särskilt välkommen till dig som är intresserad av att få veta mer om scouting eller du förälder som funderar på att engagera dig tillsammans med ditt barn. Läs om de olika avdelningarna, Scouternas pedagogik ”learning by doing” och mycket annat!
Du som redan är scout eller scoutförälder är också hjärtligt välkommen att ta del av nyheter och vad som är på gång inom läger och andra äventyr!

Eftersom många använder sina telefoner för att söka efter information så är Scouternas nya plattform naturligtvis redo för detta.

Vi tar gärna emot synpunkter eller förslag på vad vi kan göra ännu bättre.

Pär Olof Olsson.                 Maria Brovall
Kårordförande                 Vice kårordförande