PROTOKOLL

Fört vid ordinarie stämma i Kyrkhults Scoutkår den 12 mars 2020 i Scoutlokalen.

Närvarande:Pär-Olof Olsson, Carina Wänggård, Niclas Nilsson, Veronica Westman, Marcus Strömberg, Maria Brovall, Gunilla Handberg, Mats Sigvant.

• 1 Stämmans öppnande Veronica hälsade välkomna och öppnade mötet.
  • 2 Val av ordförande och sekreterare för mötet Veronica
  • 3 Justering av röstlängd. Frågan om fastställande skjuts upp tills ev behov uppstår.
  • 4 Val av två justeringsmän Till att justera protokollet valdes Marcus o Maria
  • 5 Frågan om kårstämman är behörigen sammankallad Ja, Godkänns
  • 6 Fastställande av dagordning Godkänns
  • 7 Presentation av kårstyrelsens verksamhetsberättelse, resultat- och balansräkning samt revisionsberättelse för 2019. Verksamhetsberättelsen lästes upp.
  • 8 Fastställande av balans- och resultaträkning samt beslut om ansvarsfrihet kan beviljas för kårstyrelsen för det närmast föregående verksamhetsåret. Räkenskaperna godkäns och styrelen beviljas ansvarsfrihet.
  • 9 Beslut om kårens vinst eller förlust Förslag att föra det vidare vilket beslutas.
  • 10 Behandling av motioner och propositioner till kårstämman. Inga inlämnade.
  • 11 Fastställande av medlemsavgift för HT -20 samt VT -21. Nu gällande avgift 200:- för första scouten, 160:- för kommade syskon, 10:- aktiv ledare, 130:- för öviga medlemmar. Beslutade att ligga kvar på samma nivå.
  • 12 Val av kårordförande och vice kårordförande. Veroncia Westman väljs som ordförande och Maria som vice ordförande.
  • 13 Val av örivga ledamöter till styrelsen. Följande ledamöter har ett år kvar, Mats Sigvant, Marcus Strömberg och Gunilla Handberg. Följade väljs om Carina Wänggård, Pär-Olof Olsson och Niclas Nilsson samt nyval på Annika Håkansson på två år.
  • 14 Val av revisorer och revisorssuppleant. Val av Anders Gunnarsson o Eva Johnsson som ordinare, suppleant Anne-Marie Strömberg.
  • 15 Val av kårens delegater till distriktsstämman samt suppleanter (4+4) Uppdrag till styrelsen att utse delegater.
  • 16 Val av kårens delegat till Scouternasstämma(1+1) Uppdrag till styrelsen att utse delegater
  • 17 Val av delegat till Kyrkhults Tomtarnas årsmöte Marcus o Maria.
  • 18 Stämman avslutas Ordförande avslutade mötet

Kyrkhult den 12 mars 2020

Vid protokollet                                                             Justeras

Veronica Westman                                               Marcus Strömberg och Maria Brovall